maandag 24 januari 2011

weekend

Vrijdagochtend weer naar de koffie geweest. Er waren weer een paar nieuwe gezichten maar echt gesproken met iedereen had ik niet.  Na een uurtje allemaal weer richting huis. De nederlandse stond nog even voor de winkel met een nieuwe moeder uit Amerika. Het toeval wil dat ze ook na de kerst naar Leipzig zijn gekomen en voor 4 jaren blijven. Blijkt dat ze in een woning zit waar wij ook hebben gekeken grappig maar het leukste moest nog komen. Ze komt uit Tennessee dus ik vertel dat wij vrienden in Murfreesboro hebben komt ze uit een gehucht daarnaast. Ze doet haar boodschappen in Murfreesboro. Behalve David & Candy hebben we dus nog een afspraakje daar. Wat is de wereld toch klein.

Vrijdagavond 's avonds nog even naar de stad om een kado te kopen voor Leo's verjaardag. Het klasgenootje van Bas. Zijn moeder had gezegd een boek of Lego. Een boek vond ik toch een beetje moeilijk maar Lego moet geen probleem zijn. Hoeveel zullen we uitgeven Bas dacht lekker makkelijk we geven wel geld. Ik denk dat dat in Nederland wel gewoon is maar hier niet. Anders had zijn moeder die optie ook wel gegeven. Uiteindelijk een tientje uitgegeven en voor het inpakken 1 euro denk dat het wel goed is.

Zaterdag op pad adres opgezocht en rijden maar. Staan we op een voormalig beursterrein toch nog maar even gebeld met Leo's vader. Gelukkig we zaten goed we moesten in hal 7 zijn. Een hal met allemaal zaalvoetbal velden, een doel met een registratie van de snelheid waarmee geschoten kon worden dus allemaal. Het waren niet alleen kinderen van school dus er werd veel duits gesproken maar al met al heeft Bas zich goed vermaakt.

Ronald was samen met Robin en Wessel naar een sportschool. Een soort Fit voor Free met dit verschil je kan 24u per dag naar de fitness alleen na 22u is er geen begeleiding meer. Naar Amerikaans model zullen we maar zeggen.

's Middags begonnen met de pasteitjes voor zondag. Ik snap wel weer waarom de borrelhapjes altijd zo duur zijn. Natuurlijk weer lang bezig geweest maar het resultaat was in ieder geval lekker. Ik had nog vulling over dus zondag konden we nog een keertje aan de slag.

Om 10u  werden we bij de Club International verwacht een soort rotary. Een schitterende villa waar we dus een brunch hadden. Een U-opstelling met zoete en hartige gerechten het zag er prachtig en bijna alles (wat ik geproefd had) was wel lekker. Kennis gemaakt met de nederlandse mannen. Een vader die ik de dag vantevoren op het feestje had ontmoet was daar ook. Even praten natuurlijk en er dan er achter komen dat hij uit de Stuttgart omgeving komt. Wanneer we helemaal ingericht zijn zullen we een keer afspreken om typische gerechten van daar te maken. Ik heb nog een kookboek van die tijd dus gaat lukken. Zijn vrouw komt ook van daar dus Ronald en ik in het duits praten maar ze bleven in het engels antwoorden. De kinderen werden uitgenodigd voor een verjaardag bij een Italiaanse familie. Ik ga bij een familie die binnenkort naar Singapore vertrekt kijken naar de woning misschien dat we toch voor groter gaan.
Volgende week wordt denk ik toch wel weer gevuld.

Vandaag ga ik niet te ver weg een beetje was draaien en dan weer naar school. We hebben nu regen maar  natte sneeuw heb ik ook al gezien.

1 opmerking:

  1. Nou meid, jullie zijn al goed ingeburgerd zo te lezen. Wel fijn hoor, dat had je vast niet verwacht? Hier gaat alles zo weer zijn gangetje, al missen we jullie wel hoor! Heel veel liefs van Ingrid, Hans en de kinderen en van oma natuurlijk. xx

    BeantwoordenVerwijderen