dinsdag 11 januari 2011

de eerste week zit erop

Iedereen hartelijk dank voor de lieve smsjes.

Wij zullen jullie op de hoogte houden van ons wel en wee via dit blog.

Na een zeer emotioneel weekend zondags vertrokken richting ons nieuwe "thuis".  Voorlopig zijn we in de Nonnenstrasse een gerenoveerd fabriekspand op 10 minuten lopen van school. We zullen hier tot midden februari wonen. Op 1 februari krijgen we de sleutel van ons apartement. Hebben we 2 weken om daar schoon te maken en slaapkamers in te richten voordat de verhuiswagen komt.

De 1e week is best goed verlopen. Bas heeft het iedere dag naar zijn zin gehad op school. Robin had de 1e dag een slechte dag maar gelukkig is dat allemaal goed gekomen. Er zijn wat nieuwe vrienden gemaakt en er werd al zelfs afgesproken. Alleen met de tram naar de stad!!!  Wessel heeft een buddy Wenzel en dat klikt ook wel. Wessel is wel iedere ochtend gespannen maar aan het eind van de dag is het weer helemaal goed.
Huiswerk is lastig door de taal ook voor ons soms toch pittige teksten waar ze mee werken.

Ronald is natuurlijk ingeburgerd en voor mij is er een heel netwerk via school om je erdoor heen te loodsen.
Ik heb vorige week hier geen gebruik van gemaakt doordat ik al een beetje bekend ben in Leipzig en een navi heb kom ik overal wel.

Angelique, Henry, Laura en Madeleine waren in de buurt (Berlijn) en hebben ons met een bezoek vereerd. Voor donderdag hadden we een meet afspraak in de woning en konden ze de woning van binnen bekijken. Daarna even de stad in en 's middags weer thuis voor een middagslaapje. Angelique was namelijk  ziek geworden in Berlijn. 's Avonds lekker gegeten en vrijdag weer even in de stad geweest. Afscheid genomen zonder tranen deze keer ook een mijlpaal voor mij.

Het belangrijkste wat er moest gebeuren hebben we nu gedaan en met een beetje geluk ben ik half februari de trotse bezitter van een mooie keuken. Nu moeten we de slaapkamers regelen maar ik denk dat we daar ook wel voor slagen van de week.

Ik ben gisteren naar de koffieochtend van de school geweest en heb hier 3 nederlandse dames ontmoet die allemaal in de buurt wonen van onze eigen woning. Op school waren we al door kinderen aangesproken van wij zijn ook uit Nederland en bij de boodschappen kwam een nederlandse moeder zelf even kennismaken en telefoonnummers uitwisselen. De nieuwjaarsborrel die ze gaf afgelopen weekend hebben we maar laten lopen. Deze was voor de ouders en de kinderen wil ik nog niet alleen laten. Vrijdag ochtend is er nog een koffieochtend bij de bakker dus ik denk dat ik wel genoeg aanspraak kan hebben hier.

Tot gauw en reacties zijn welkom

5 opmerkingen:

  1. Jawel....ik heb jullie weer gevonden! Fijn te horen dat het al een beetje gaat mit die kinderly. En jij blijft voorlopig shoppen....vervelend zeker! Hihiihi...groetjes van miranda Sol

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hee schoonzus, leuk joh die blog. Hoef je niet alles iedere keer te herhalen. Fijn dat jullie al wat mensen hebben leren kennen. En dat Ronald thuis is 's avonds. Nou meis, je hoort nog wel van me, dikke kus van ons allemaal, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Vanna,
    Je ziet, Sanne heeft dit technisch wonder voor me aangemaakt, je weet hoe ik ben met dit soort dingen! Ze heeft een briefje gemaakt zodat ik " wanneer ze niet thuis is" ook kan schrijven....
    Erg zo'n oude moeder, toch?
    Leuk te zien dat je al aardig op gang komt, had ook niet anders verwacht! Ben nog steeds niet wezen sporten, geen vriendin die me meetrekt denk ik.. maar morgen gaat het dan toch echt gebeuren.
    vrijdagavond gaan we weer terug naar Kuchel, tante Roos is maandag overleden en hebben zaterdag dus een begrafenis op z'n duits.
    Veel, heel veel kerk... en daarna aan de snaps!
    Je moet van iedreen die ik spreek veel groeten hebben en ze zijn ook benieuwd hoe het met je gaat. Mag ik dit blog ook doorgeven aan deze en gene? Heb je trouwens wel mijn mail gekregen?
    Nou Meis, veel groetjes aan kids en man en een dikke kus voor jou.
    X Rinske

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Speciaal voor Wessel: Lang zal hij leven lang zal hij leven, lang zal hij leven in de Gloria, in de Gloria.....in de Gloria. Hieper de Piep.... H*O*E*R*A! Groetjes van de Solletjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo allemaal, hartelijk gefeliciteerd met Wessel.
    En ik hoop dat jullie toch een fijne dag hebben. Jammer dat we nu een feestje missen hoor!!!! Heel veel liefs van ons uit Dongen. Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen