vrijdag 14 januari 2011

week 2

Als jullie dachten dat ik hier minder druk zou zijn toch niet dus.

Maandagochtend ben ik naar de morning coffee van school geweest. Hier waren verschillende moeders en ook wat bekende gezichten aanwezig. De nieuwelingen worden hierbij welkom geheten. Daarna werd er gesproken over het a.s. ontbijt en het zomerfeest wat als afsluiting van het schooljaar wordt gevierd in Juni. Ik heb gezegd dat wij best wel hierbij willen helpen want er zijn zeker 100 mensen nodig. Na afloop nog met mijn buddy Sandra een cappucino gedronken bij de bakker en lekker nederlands praten.
's middags met de kids voor slaapkamers gekeken. Het aanbod viel een beetje tegen bij de grote meubelzaak maar ik denk wel dat er een keuze gemaakt kan worden. Ikea is aan het verbouwen dus lastig om alles te bekijken. De hotdogs waren er niet vanwege de verbouwing maar de balletjes smaken hier ook hetzelfde. Dit kan ik trouwens niet zeggen voor de Heinz tomatenketchup. Robin wees me erop dat er 57 soorten waren volgens etiket. Nou deze is veel zuurder dan de onze.

Dinsdag op pad voor Wessel zijn kado. Doordat ik verkeerd reed ben ik op een ander centra beland maar hier was wel een meubelzaak die veel meer keus had. Om 3u op school om Bas op te halen maar op de trap kwam ik de nederlanders tegen dus effe kletsen. Het gevolg hiervan was dat ik Bas mis ben gelopen hij was via de andere trap naar huis gegaan. Dit mag dus eigenlijk niet Bas zijn leraar en de juf van de bso op zoek naar Bas ik zei al die is vast naar huis. Willen ze hier niet geloven uiteindelijk naar de auto gegaan om thuis te kijken. Onderweg zag ik Bas alweer terug naar school lopen. Het is ook wat gaat hij al 5 jaar alleen moet hij hier weer wachten totdat hij opgehaald wordt. Je kan aangeven dat hij alleen mag lopen maar dat is niet handig voor als we op ons eigen adres zitten. 

Woensdag bij het juiste winkelcentrum Wessel zijn laptop gekocht. Gelijk wat boodschappen gedaan om een soort van erwtensoep te maken. Qua smaak kwam hij goed in de richting het waren alleen hele- ipv spliterwten.

Donderdag hadden we natuurlijk Wessel zijn verjaardag toch een beetje versierd met 1 slinger, een happy birthday slinger en nog wat ballonnen die met wasknijpers aan de vide bevestigd waren. We hebben niet alles bij de hand dus improviseren maar. Hij was heel blij met zijn kado en zaterdag gaan we nog naar Dresden want daar zijn de schoenen die hij graag wil hebben. Hoop dat we ze vinden.
's Middags bij Dominique thuis een broodje gegeten met Sandra en Mariette dan zijn bijna alle nederlandse dames van school bijelkaar.
's Avonds Ronald opgehaald en gaan bowlen daarna een real american burger gegeten. De verjaardag is heel anders gelopen dan in Nederland maar niet minder leuk.

Vanochtend mee naar school want iedere vrijdag kan je koffie gaan drinken bij de bakker met moeders. Ik heb vandaag met dames uit Frankrijk, Peru, Argentinie, Rusland, Israel, Amerika en de laatste nederlandse (Yvonne) gesproken. Door werk of studie(en dan verliefd worden) allemaal  aan Leipzig verbonden. Hun kinderen zitten op primary of de pre-school.
Na wat wasjes in de kelder gedraaid en opgehangen te hebben ga ik nu nog even op pad voor de gordijnen.
Duitsers hebben toch een iets andere smaak dan wij. De truc is iets moois en betaalbaar te vinden. Ik heb nog 3 uurtjes om te kijken voordat Robin en Wessel komen. Bas heeft afgesproken om te spelen bij Rik de zoon van Dominique.

Zoals jullie zien verveel ik me (nog) niet. Ronald moet wel weer wennen aan het gezinsleven. Hij gaat op tijd naar bed want het is iets drukker dan hij gewend was. Ok het is niet voor 22.30u  maar veel vroeger dan ik deed. Nu ga ik in ieder geval voor 24u slapen.

Prettig weekend allemaal

2 opmerkingen:

  1. Hoi. Zal jullie zeker volgen via deze blog. Leuk om te lezen hoe het allemaal gaat. Tot de 12e. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik, Carina ben nu helemaal bijgelezen.
    Hoihoi, leuk dat jullie het zo allemaal bijhouden! Geweldig om te lezen. Vooral het verhaal van Goldie. tja, die maakt ook wat mee ;) Als ik het zo lees, slaan jullie je er al aardig er doorheen. Maar ik weet niet of de eetgewoontes gezond te noemen zijn. Grapje hoor! Die gezonde maaltijden zijn natuurlijk niet echt interessant om op te noemen, maar ik heb toch een erwtensoep voorbij zien komen!! Goh, wat goed dat jullie buddies krijgen. Lijkt me toch wel fijn, want alles is helemaal nieuw. We nemen ons petje voor jullie af hoor!! Ik ga morgen Asmara over jullie blog vertellen, dan kan ze morgen uit school ook zich helemaal inlezen en jullie avonturen (want zo vind ik het toch een beetje) volgen. Robin, leuk geschreven, zeker over Goldie! Fijn dat je toch nog vriendinnen hebt weten te maken. Wessel, jij natuurlijk nog van harte gefeliciteerd. ik hoop dat je nog een mooie pet en schoenen heb weten te vinden. Bas, Hopelijk blijf je het leuk op school vinden. Wat een stunt om zelf naar huis te lopen. Tja valt natuurlijk ook niet mee, als die nieuwe dingen. Goldie, lief zijn voor Robin hoor. Niet bijten dus. Giovanna en Ronald, ik hoop dat jullie het snel wat rustiger krijgen. De komende maanden zal nog wel tropenmaanden zijn om alles op orde te krijgen. maar daarna zullen jullie je welverdiende rust krijgen en kunnen jullie heerlijk gaan genieten. Groetjes Carina en de rest van de Pireetjes

    BeantwoordenVerwijderen